Direktlänk till inlägg 1 april 2015

Otroligt intressant läsning om 9/11

Av Stig Olsson - 1 april 2015 12:11

Det här är nog den bäst gjorda totala bilden av hela katastrofen när USA sprängde sitt egna folk i luften. Han som gjort detta arbete har verkligen bearbetat allt som finns om detta. Jag läste alla 74 sidorna igår, kunde bara inte sluta läsa, för så bra skrivet är det att man fastnar och förundras över hur ondskefull människan kan vara. Särskilt när det handlar om makt och pengar!


Jag har här bara klippt in några få stycken från olika ställen i texten för att du ska få en försmak av vad som står sen får du läsa resten genom att öppna länken jag bifogar.


**************************************************


Det är något konstigt med det låga passagerarantalet. Ville kaparna skona liv och medvetet valt ganska tomma plan? Och hade de möjlighet att ta reda på vilka plan som var underbokade? I så fall har de verkligen arbetat mycket effektivt och minutiöst och de har inte haft för avsikt att döda fler än nödvändigt. Då har de inte varit så förhatligt inställda till yankees, som man gjorde gällande i media när dessa skrev om attentatsmännen. Redan dagen efter visste FBI och CIA vilka kaparna var och att de var hänsynslösa fanatiker, som hatade alla amerikaner. FBI och CIA var häpnadsväckande effektiva efter attackerna, till skillnad mot före! Enligt uppgifter, som kommer från FBI och CIA, så har kaparna arbetat mycket professionellt och metodiskt, samt hyst ett skoningslöst hat mot alla amerikaner. Mot den bakgrunden undrar man varför de valde så tomma plan? Som har mindre bränsle för samma distans. Det var därför de valde plan som skulle flyga över hela den nordamerikanska kontinenten, från kust till kust. Fulla med bränsle, flygande brandbomber! I själva verket var det halvfulla Molotovcocktails!


Nu hävdas från officiellt håll i USA att planen ursprungligen var fullbokade, men sedan kom inte de resterande ca 66% av de bokade resenärerna. Och man reagerar inte över detta! Märkligt. Å andra sidan, vad gör man? Ställer in eller håller tidtabellen? Man höll tidtabellen. Försökte man få tag i ett mindre plan eller vidtogs andra åtgärder. Jag vet inte, men det borde man undersöka.


Så för att förklara att endast 233 passagerare kom till de fyra planen, måste de ha bokat just 447 biljetter, inklusive sina egna. Icke fler och icke färre. Exakt så många!


Men om vi inte ifrågasätter uppgiften om att kaparna bokade 447 resor, blir resultatet ännu mer märkligt.


Var inte detta något som väckte uppmärksamhet, att 79 resenärer inte kommer innan flight 11:s avgång och att flighten var slutsåld till sista plats? Och att det händer att det blir ännu större bortfall igen, bara 16 minuter senare, också på ett plan som bokats upp till 100%! Vad är på gång, bör man väl ha tänkt. Sen händer det än en gång, visserligen på en annan flygplats, den i Washington, men det drabbar åter igen American Airlines. Samma mönster: 100% bokade platser, vilket inom reguljärflyget är ganska ovanligt i sig, och dessutom endast 33% infinner sig. Man kan förmoda att de på flygbolaget redan vet att bolaget har drabbats av en ”mass-no-show” samma dag på ett plan som var bokat till sista plats. Och att de redan vet att det planet, har kapats. Ändå står man här inför faktum att man har ett plan utan passagerare, men bokat till sista stol, liksom det kapade i New York, och man låter det starta!


Det är också intressant att media varit så tysta när det gäller det faktum att planen var så tomma och de har inte försökt att tala om hur alla dessa biljetter köptes. Däremot har man berättat hur de köpte sina egna. Då skriver man att de betalade dyrt för att krascha planen. På flight 175 köpte man två förstaklassbiljetter för 4500 dollar vardera och tre buisnessklass för 1600 resp. 1750 dollar. Man köpte dem både över internet och över disk och det skall ha skett mellan den 25:e och den 28 augusti. Dessa uppgifter har FBI lämnat till tyska polisen. Varför, och vad har tyska polisen med det att göra? Och sedan har det publicerats i New York Times. Varför detta totala ointresse från FBI och pressen om de övriga 447 biljetterna? Är det inte mer intressant än vad deras egna kostade?


http://data3.blog.de/media/038/2235038_4820be4b7f_d.pdf

 
ANNONS
 
Magnus Johansson

Magnus Johansson

2 april 2015 10:55

Författaren verkar utgå ifrån att det verkligen var de officiellt påstådda trafikflygplanen som användes i attacken. När du och jag Stig diskuterade detta för några år sedan hävdade du att det inte var så; jag tror nu att du hade rätt, så författarens utgångspunkt är nog fel. Emellertid är biljettbokningsförfarandet mycket tänkbart eftersom man inte ville "ta hand om" så många människor på den eller de flygplatser där man lät passagerarna stiga av.

http://cyberord.wordpress.com

Stig Olsson

2 april 2015 18:23

Jag minns... Men det är ett välskrivet dokument och det är många frågor som blir obesvarade tills man lyckas föra i bevis vad som verkligen hände.

Hela dokumentet är både intressant och spännande läsning :)

 
Ingen bild

minnesluckan

3 april 2015 00:25

Det jag minns från den dagen var att svensk radio rapporterade att byggnader i Washington stod i lågor, state department tror jag att det var. Så vitt jag vet skedde inga sådana attentat i Washington den dagen.

Stig Olsson

3 april 2015 05:42

Man ska inte alltid lita på "statsapparaten" ;)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Stig Olsson - 12 april 2015 16:26

I veckan pratade jag med en journalist om min livssituation igen. Jag pratade om att jag sitter i husarrest en dag i veckan, att jag inte längre kan arbeta som skådespelare och att jag dessutom inte längre kan jobba heltid. Jag pratade om att hela mi...

Av Stig Olsson - 12 april 2015 07:23

Att få vänta timme efter timme på sjukvård när man söker på akuten har svensken sensationellt stor förståelse för. Den foglige svensken tror att skälen är läkarbrist eller att personalen ar för mycket att göra. Alla dessa ursäker är bluff. Det handla...

Av Stig Olsson - 11 april 2015 17:18

Ni som följt denna blogg vet att jag på senare år snöat in på klassisk musik. Rejält insnöad. Det är minst 3 timmar klassisk musik i mina öron per dag. Och jag gillar det. Min absoluta favorit är sedan länge Pjotr Tchaikovsky, men jag anser att Serge...

Av Stig Olsson - 11 april 2015 11:46

Arbetslinjen fanns långt före Reinfeldt och Borg! Så här stod det till exempel i en analys ”Ojämlikhet i levnadsvillkor” från RFV år 2003:   Den svenska välfärdsmodellen bygger på den så kallade arbetslinjen. Aktiva åtgärder prioriter...

Av Stig Olsson - 10 april 2015 22:06

VoF angriper ”felaktig” friskvård – Nils Öhman och Albin Grahn på DN Debatt kollade inte upp Larhammars jäviga bolagsengagemang   Industrifrontföreningen VoF är åter på krigsstigen. I de två senaste nästan desperata tillslagen an...

Presentation

Omröstning

Till dig som läser min blogg. Är du man eller kvinna?
 Man
 Kvinna
 Annat

Fråga mig

574 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2015
>>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Stigs Gästbok

MP3

Följ bloggen

Följ Jag KAN, TÖRS och VILL!!! med Blogkeen
Följ Jag KAN, TÖRS och VILL!!! med Bloglovin'

Skaffa en gratis bloggwww.bloggplatsen.se